Jönköpings kommun är en av Prickas äldsta kunder och en av flera kommuner som använder Prickas program dagligen.
Vi hade förmånen att få ställa 4 snabba frågor om Pricka till Catharina Andersson (Redovisningsadministratör, på Jönköpings Kommun) och hon valde att svara följande:
Varför valde ni Pricka?
Vi har otroligt många konton och ett stort antal transaktioner på både kundfordring- och redovisningsenheten. Vi behövde ett snabbt och smidigt system som kunde säkerställa processen mot både leverantörsutbetalningar och bank.
Hur fungerade ert månadsbokslut innan Pricka?
Vårat månadsbokslutsarbete har alltid varit mycket att gå igenom. Men när vi nu arbetar med Pricka blir det mer kontinuerligt och arbetet ligger då alltid i fas när månadsskiftet kommer.
När tycker du att Pricka fyller sin funktion som bäst?
Framförallt så ser jag en stor fördel vid större mängder transaktioner. Vi har många in- och utbetalningar som skall matchas mot stora summor på banken.
Hur fungerar Prickas support?
Jag tycker att supporten fungerar riktigt bra, man får alltid hjälp när man behöver det.
– Catharina Andersson, Redovisningsadministratör, Jönköpings Kommun