Uppgiftshantering

Hantera era återkommande uppgifter

Få full kontroll på ekonomiavdelningens återkommande uppgifter med en uppgiftshanterare

thumbnail_16-1

Uppgiftshantering

Med Prickas uppgiftshanterare skapar ni enkelt upp alla återkommande uppgifter som ekonomiavdelningen ska utföra.

Det kan t.ex. handla om deklarationer, arbetsgivaravgifter, moms eller kontroller av olika slag- ni väljer själva vilka uppgifter som ska läggas in.

Vem eller vilka som ansvarar för uppgiften, hur ofta den ska utföras samt för vilka juridiska bolag uppgiften ska tilldelas är exempel på smarta funktioner som gör uppgiftshanteringen enklare och smartare!

Fördelar och funktioner

bullit_check 1
Missa aldrig en uppgift!
bullit_check 1
Statistik och status på uppgifter
bullit_check 1
Fördela ansvaret för olika uppgifter
bullit_check 1
Notiser och påminnelser
bullit_check 1
Ett digitalt uppgiftsarkiv

Bättre överblick och kontroll

Uppgifterna som skapas kan fördelas på en eller flera ansvariga medarbetare och hamnar på en övergripande samt en personlig att-göra-lista. När uppgiften är genomförd flyttas uppgiften över till ett digitalt uppgiftsarkiv.  Som ansvarig eller chef får du en snabb och tydlig överblick över vilka uppgifter som utförts och vilka som återstår.

En skapad uppgift kan kategoriseras och sättas upp enligt önskad prioritet. Uppgifterna återkommer på en angiven bokslutsdag enligt en förutbestämd periodicitet, t.ex. en gång i månaden eller en gång i kvartalet. Uppgiften kan också delas ut till flera bolag/enheter på samma gång.

Ansvariga för uppgiften kan automatiskt få notiser i de fall en uppgift inte är utförd i tid.

”Pricka är ett mycket användarvänligt system som dessutom gör jobbet roligare”

– Pia Westin, Systemadministratör, Sundsvalls kommun

Ladda ner vårt produktblad

Vill du läsa mer om hur Pricka fungerar? Ladda ner vårt produktblad i formuläret nedan.

Kontakta oss för ett möte

Är du nyfiken på hur Pricka kan underlätta för er med våra smarta verktyg? Kontakta oss för att boka en kostnadsfri demo.

C-2